Czy Spirulina oczyszcza organizm?

Czy Spirulina oczyszcza organizm?

Chcesz oczyścić swój organizm? Włącz Spirulinę do swojej diety! Bardzo dużo mówi się o detoksykacji i oczyszczeniu. Jak wiadomo, nasz organizm posiada swój własny, wewnętrzny system do oczyszczania go z toksyn.

Trzy kluczowe organy wewnętrzne zaangażowane w detoks i oczyszczanie to:

Wątroba

Twoja pierwsza linia obrony przed toksynami to wątroba, która działa jak filtr i zapobiega wchłanianiu się niebezpiecznych substancji zawartych w żywności przed przedostaniem się do krwi.

Okrężnica

w okrężnicy znajdują się bakterie, które produkują zarówno zdrowe jak również niezdrowe substancje. O jelito grube powinno się szczególnie dbać, ponieważ prawidłowe jego funkcjonowanie pozwoli spełnić podstawową rolę jaką jest usuwanie toksyn, które mogą wyrządzić krzywdę.

Nerki

Nerki jak w zegarku, stale filtrują krew i przyczyniają się do pozbycia toksyn z organizmu w postaci moczu.

Aby proces detoksykacji organizmu mógł przebiegać prawidłowo, należy te trzy kluczowe narządy utrzymać w odpowiedniej formie poprzez dostarczenie im odpowiednich składników odżywczych. Spirulina zawiera w sobie wszystkie te niezbędne składniki.

Co to jest Spirulina?

Spirulina to rodzaj sinic, które tysiące lat temu odkryli Aztekowie i wkrótce stały się one podstawą w ich diecie. W dzisiejszych czasach Spirulina uważana jest za superpożywienie (Superfood). Jej zielony kolor wskazuje na to, że jest ona pełna antyoksydantów. Pomaga również w detoksykacji wątroby i zawiera wiele składników niezbędnych dla zdrowego funkcjonowania układu odpornościowego i układu nerwowego.

Poniżej przedstawiamy 10 powodów dla których warto włączyć suplement o nazwie Spirulina do swojej diety. i  zdecydować się na detoks organizmu:

  1. Spirulina posiada właściwości alkalizujące (odkwaszające) organizm, co zwiększa czynność wątroby. Jest to niezbędny element podczas detoksykacji.
  2. Spirulina zawiera chlorofil, który jest stosowany do detoksykacji. Pomagając on w  usuwaniu toksyn, takich jak metale ciężkie i inne zanieczyszczenia znajdujące się we krwi.
  3. Spirulina wraz z Chlorellą jest bardzo często stosowana do odtruwania organizmu.
  4. Spirulina jest bogata w witaminy z grupy B: witamina B-1 (tiamina), B-2 (ryboflawina), B-3 (niacyna), B-6 (pirydoksyna), B-9 (kwas foliowy).
  5. Spirulina jest bogata również w inne witaminy i minerały, w tym witaminę E, mangan, cynk, miedź, żelazo, selen.
  6. Suszona Spirulina zawiera 8 mg wapnia na 1 porcję (łyżkę).
  7. Spirulina jest bogata w białko. W rzeczywistości, aminokwasy znajdujące się w Spirulinie to minimum 62% i zapewniają one 4 gramów na 1 łyżkę.
  8. Spirulina zawiera niezbędny dla naszego organizmu kwas tłuszczowy gamma linolenowy. Jedyne, inne źródło, które zawiera go w tak dobrze przyswajalnej formie to mleko matki. Kwas ten posiada niesamowite właściwości przeciwzapalne, zwłaszcza, gdy suplementacja zostanie dodatkowo połączona z innymi, wysokiej jakości suplementami Omega 3.
  9. Spirulina ma silne działanie antyoksydacyjne, zwłaszcza fikocyjaninę oraz beta-karoten-przeciwutleniacze, które pomagają chronić komórki przed uszkodzeniem.
  10. Spirulina posiada bardzo wysokie stężenie biologicznie żelaza. Sprawia to, że Spirulina w czasie ciąży, a także u osób z niedokrwistością idealnie uzupełnia powstające niedobory.

Jak przyjmować Spirulinę

Przy wyborze Spiruliny, upewnij się, aby wybrać taki produkt, który jest organiczny. Czy posiada podstawowe certyfikaty takie jak ISO i HACCP.

Spirulina w tabletkach jest bardziej odpowiednia dla osób, które nie przepadają za jej smakiem i zapachem. Tabletki należy obficie popić wodą.

Gdy zdecydujesz się na Spirulinę w proszku traktuj ją jako multiwitaminowy dodatek w codziennej diecie. Można ją mieszać dodając do smoothie, soków, zupy, sałatek albo zmieszać z wodą i wypić bezpośrednio po przygotowaniu, jednak ta ostatnia propozycja podania, wielu osobom przyprawia problemy ze względu na specyficzny zapach Spiruliny.

Spirulina – dawkowanie

Rozpocznij suplementację Spiruliną małą ilością. Spirulinę w tabletkach przyjmuj według zaleceń producenta, ponieważ w zależności od wielkości tabletki dostosowane jest jej dawkowanie. Przykładowo, jeżeli tabletka ma 250 mg to dzienne spożycie będzie dużo większe (dodatkowo szybko opróżni się opakowanie), niż w przypadku tabletki 500 mg, gdzie przyjmując mniejsza ilość dostarczymy więcej składników odżywczych, a co za tym idzie, oszczędzimy pieniądze. Jeżeli zdecydujesz się na Spirulinę w proszku to zacznij od ½ łyżeczki na raz i powoli zwiększaj spożycie aż dojdziesz do 1 łyżki dziennie. Większe ilości (do 2 łyżek) są wskazane jedynie podczas choroby, po ekspozycji na promieniowanie lub w trakcie ciąży.

Spirulinę 100% naturalną i bez żadnych wypełniaczy można kupić w Sklepie Spirulina.pl
Autor: | 2018-02-16T16:57:11+00:00 5 maja 2015|Spirulina|3 komentarze

3 komentarze

  1. Ula 15 lutego 2018 w 16:45 - Odpowiedz

    Próbowałam dodawać spirulinę w proszku do koktajli owocowych, ale mi nie smakowało… Muszę spróbować tę w tabletkach.

  2. Magda 15 lutego 2018 w 11:48 - Odpowiedz

    Warto wiedzieć 🙂 O spirulinie po raz pierwszy usłyszałam rok temu, a myślę, że jest jeszcze wiele osób, które nie mają pojęcia co to jest.

  3. Wędrówki po kuchni 15 lutego 2018 w 11:47 - Odpowiedz

    Wiele o tym słyszałam, ale nie stosowałam. Ciekawe czy wchodzi w reakcję z innymi lekami?

Zostaw komentarz