Korzyści ze Spiruliny – dlaczego warto ją przyjmować?

Korzyści ze Spiruliny – dlaczego warto ją przyjmować?

Korzyści ze spiruliny, jakie ma nasz organizm z jej przyjmowania, są różne. Zawiera najbardziej kompletne źródło składników odżywczych, znajdujących się w pojedynczym produkcie. Spirulina zawiera ponad 65% białka, czyli więcej niż jakakolwiek inna żywność, wliczając mięso i ryby. Białka są niezbędne do utrzymania przy życiu tkanek, a także podtrzymywania wzrostu i wytwarzania hormonów w organizmie. Spirulina zawiera osiem istotnych i 10 innych aminokwasów oraz największe stężenie witamin i składników odżywczych, niż jakakolwiek inna naturalna żywność. Tylko 3 do 10 gramów Spiruliny dziennie daje imponujące ilości beta-karotenu, kompleks witamin z grupy B, witaminę E, niezbędnych minerałów śladowych i kwasu gamma-linolenowego (GLA). Spirulina jest również głównym źródłem żelaza i wapnia.

Korzyści ze Spiruliny

Detoks (oczyszczanie organizmu)

Nasze ciało ciągle atakowane jest przez toksyczne substancje chemiczne, znajdujące się w powietrzu, wodzie, żywności i w lekach. Muszą więc być usuwane z naszego organizmu. Od dawna wiadomo, że Spirulina przyspiesza detoksykację, zwłaszcza na czczo. Posiada ona również unikalną kombinację składników odżywczych, które pomagają oczyścić nasze ciało. Istnieją również dowody, że Spirulina znacząco zmniejsza toksyczność obciążającą nerki, która jest spowodowana przez niektóre metale ciężkie. Warto dodać, że Spirulina była powszechnie stosowana podczas leczenia dzieci cierpiących na chorobę popromienną po katastrofie w Czarnobylu.

Wzmocnienie dla układu odpornościowego

Spirulina jest silnym wspomagaczem dla układu immunologicznego. Badania wskazują, że Spirulina jest pomocna w podwyższeniu poziomu odporności organizmu. Małe ilości mogą pomóc w regulacji i stabilizacji układu odpornościowego, uwalniając więcej energii z prawidłowo funkcjonującego metabolizmu. Zwiększa przy tym również witalność, regenerację i przyswajanie składników odżywczych. Białko zawarte w tej naturalnej, niebiesko-zielona aldze, co wykazały badania, wpływa na zwiększenie aktywności limfocytów i stymulowanie produkcji krwi. Fikocyjanina, znajdująca się w Spirulinie prawdopodobnie zapobiega wielu degeneracyjnym chorobom narządów, poprzez zwiększenie odporności. Cukry zawarte w Spirulinie zwiększają produkcję przeciwciał i komórek T, a także przyśpieszają zwalczanie infekcji.

Wegetarianie i weganie

Spirulina została zatwierdzona zarówno przez wegetariańskie jak i wegańskie stowarzyszenie. Spirulina jest w rzeczywistości idealnym suplementem diety dla wegetarian i wegan. Zapewnia naturalne źródło roślinnego białka oraz jest bogata w inne witaminy i minerały, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Uzupełnia także braki aminokwasów (których inne białka roślinne nie zapewniają), które mogą występować w diecie wegan.

Sportowcy

Spirulina jest dobrym dodatkiem do diety dla osób trenujących z wysoką intensywnością. Przygotowana przed wysiłkiem, dostarcza energię i poprawia wytrzymałość. Spirulina oferuje 65% białka i aminokwasy, a do tego ma niską zawartość tłuszczu. Jest to bardzo pomocne w zmniejszaniu spożycia kalorii, niezbędne dla sportowców, którzy muszą utrzymać i kontrolować swoją masę ciała. Kubańskie elity sportowców przyjmują Spirulinę już od wielu lat, ponieważ pomaga im zintensyfikować szkolenie i być przed konkurencją. Spirulina pomaga również w tworzeniu, regeneracji i naprawie włókien mięśniowych, zachowując dodatkowo wysoki poziom żelaza w organizmie. Jest to bardzo korzystne dla uprawiających wspinaczkę górską, alpinistów i maratończyków. Zwiększa wytrzymałość i zmniejsza częstotliwość skurczu serca, poprawiając jego wydolność.

Utrata masy ciała

Różne badania wykazały skuteczność mikroalg w utracie masy ciała. Spirulina sama w sobie nie odchudza. Jednak zapewnia odpowiednie warunki w organizmie, aby pomóc osiągnąć ten cel. Dużo już zostało napisane o Indeksie glikemicznym (IG) pewnych pokarmów. Niskim indeks glikemiczny, który powoli rozkłada cukry jest lepszy dla naszego organizmu. Nie wytwarza gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi, który wyzwala wzrost insuliny.

Spirulina jest najbogatszym naturalnym źródłem kwasu gamma-linolenowego (GLA). Zawiera go aż trzy razy więcej niż olej z wiesiołka. Tak jak żywność o niskim IG, GLA pomaga regulować poziom cukru we krwi i pomaga zapobiegać chęci podjadania. Spirulina zawiera również fenyloalaninę. Aminokwas, który pomaga zaspokoić apetyt, gdyż wyzwala substancję, która znajduje się w mózgu i jest odpowiedzialna za kontrolę apetytu.

Skuteczne odchudzanie wymaga zdrowego stylu życia. Spirulina, jako część zdrowej diety wraz z treningiem, jest idealnym sposobem, aby osiągnąć cel, jakim jest zmniejszenie masy ciała.

Niedokrwistość

Niedobór żelaza to najczęstszy problem pojawiający się na świecie, jeżeli chodzi o deficyt minerałów w organizmie człowieka. Niedokrwistość jest powszechna u kobiet, dzieci, osób starszych, a zwłaszcza kobiet stosujących diety odchudzające. Żelazo jest niezbędne dla zdrowego i silnego układu immunologicznego. Jednak typowe suplementy z żelazem, nie są dobrze wchłaniane przez ludzki organizm. Badania wykazały, że biodostępność (wchłanialność) żelaza pochodzącego ze Spiruliny jest wyższa, niż w innych suplementach zawierających ten minerał. Wielu sportowców, trenując intensywnie, może cierpieć z powodu deficytu żelaza i mieć objawy takie jak wyczerpanie oraz zmęczenie mięśni. Badania, w których sportowcy przyjmujący przez dwa miesiące Spirulinę wykazały wyraźny wzrost rezerw żelaza. Dodanie Spiruliny do codziennej diety może wyeliminować objawy niedoboru żelaza, a to może przełożyć się na poprawę wyników w sporcie.

Cholesterol

Większość ludzi zdaje sobie sprawę z potrzeby zmniejszenia poziomu cholesterolu, w celu obniżenia ryzyka zawałów serca i udarów mózgu. Zaletą Spiruliny jest jej działanie, które zmniejsza poziom cholesterolu we krwi, szczególnie tego złego typu LDL. Badania w Japonii wykazały, że mężczyźni z wysokim poziomem cholesterolu we krwi, którzy przyjmowali Spirulinę przez osiem tygodni, bez zmiany ich dotychczasowej diety, znaczne zmniejszenie stężenia cholesterolu, triglicerydów i cholesterolu LDL.

Anti-Aging

Wiele osób zdaje sobie sprawę z właściwości suplementów diety i ich wpływu na spowolnienie procesu starzenia. Wiadomo, że przeciwutleniacze takie jak witamina C i E oraz beta-karoten odpierają atak wolnych rodników. Cząsteczki te wędrują przez organizm i sieją zniszczenie, przyspieszając starzenie się organizmu i zwiększając ryzyko zachorowania na raka. Żywność anti-aging, a do takich zalicza się Spirulina, jest idealna dla osób starszych. Przede wszystkim dlatego, że osoby starsze nie jedzą dużo, jedzą niewłaściwie lub nie mogą wchłonąć wystarczającej ilości składników odżywczych.

Trawienie

Spirulina wchłaniana jest przez organizm aż w 95%, ponieważ ma miękką ścianę komórkową. Poprawia funkcję jelit i reguluje metabolizm. Osoby przyjmujące Spirulinę często zauważają natychmiastowe zmiany w regularności i częstotliwości wypróżniania. Tłumi ona złe bakterie, takie jak e-coli i drożdże Candida oraz stymuluje korzystną florę bakteryjną jelit poprzez Lactobacillus i Bifidobacterium. Zdrowe Lactobacillus w jelitach ludzi przynoszą trzy główne korzyści: powodują lepsze trawienie i wchłanianie, ochronę przed zakażeniami, a także stymulują układ immunologiczny. Z tych powodów wiele ludzi wybiera suplementy z Lactobacillus. Badania przeprowadzone w Japonii wykazały, że u osób przyjmujących Spirulinę, wzrost Lactobacillus był na poziomie 300% w porównaniu do grupy kontrolnej. Wykazały również, że przyjmując Spirulinę zwiększyło się wchłanianie witamin, w szczególności witaminy B1.

Gojenie ran

Spirulina używana jest na ciało i twarz w postaci kremów i okładów (w tym maseczki ze Spiruliny). W Kanembu, w Czadzie, ludzie używają świeżo zebranych alg jako okład na skórę, a także do leczenia niektórych chorób. We Francji okazało się, że produkty farmaceutyczne zawierające Spirulinę, przyspieszają gojenie się ran. W Japonii natomiast wykazano, iż produkty kosmetyczne zawierające Spirulinę, pomagają przyśpieszyć metabolizm skóry i zmniejszają blizny. Spirulina dodawana jest do produktów kosmetycznych, w tym nawilżających, kremów przeciwsłonecznych i kremów antycellulitowych. Dlaczego więc nie spróbować Spiruliny w proszku i nałożyć ją jako maseczka na twarz?! Można się przekonać o jej działaniu już po pierwszym użyciu.

Kac

Wiele osób prowadzi dzisiaj intensywny tryb życia. Pracują cały dzień, w godzinach wieczornych oraz w weekendy. Koktajl ze Spiruliną z rana lub kilka tabletek Spirulny, popitych wodą, z pewnością zniwelują najgorsze skutki kaca. Po zbyt dużej ilości spożytego alkoholu woda jest niezbędna do ponownego nawodnienia. Spirulina natomiast doda białka, witamin i minerałów, w celu uzupełnienia rezerw wyczerpanych przez organizm.

Zwierzęta

Spirulina jest również doskonałym uzupełnieniem diety wszystkich psów i kotów. Spowoduje, że nasze pupile będą miały zdrową skórę i błyszczącą sierść. Jest także stosowana od wielu lat w pokarmach dla ptaków, pomagając zwiększyć intensywność kolorów ich opierzenia, przyspieszyć wzrost i dojrzałość płciową, a także poprawić wskaźnik urodzeń. Wpływa na poprawę koloru skóry, a także na kolor żółtka u kurcząt. Właściciele koni wyścigowych używają Spirulinę w celu poprawy wydajności i regeneracji swoich podopiecznych.

Witamina C (zawarta w Spirulinie)

Witamina C jest przeciwutleniaczem, który chroni organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Jest to istotne dla zachowania zdrowych komórek i naczyń krwionośnych, a także poprawy odporności podczas okresów przeziębienia i grypy. Pomaga we wchłanianiu żelaza, kolagenu, wpływa na wzrost kości i metabolizm aminokwasów. To wszystko sprawia, że wzmocniony zostaje system odpornościowy i utrzymane zostają zdrowe mięśnie, chrząstki, zęby oraz dziąsła.

Podsumowując, korzyści ze Spiruliny i jej przyjmowania jest dla naszego organizmu wiele. Warto dołączyć tę niepozorną, zieloną algę do naszej codziennej diety i czerpać korzyści z jej wielu wartości odżywczych.

Spirulinę 100% naturalną i bez żadnych wypełniaczy można kupić w Sklepie Spirulina.pl
Autor: | 2018-02-16T16:56:29+00:00 5 czerwca 2015|Spirulina|0 komentarzy

Zostaw komentarz