Spirulina właściwości

Spirulina – działanie

Jeśli poszukujesz superfood, to musisz bliżej przyjrzeć się aldze Spirulina. Spożywanie jej niesie za sobą niesamowite korzyści dla zdrowia, a działanie Spiruliny odczuje szczególnie nasz układ odpornościowy. Zapobiega ona również alergii, reguluje ciśnienie krwi, jak i zawiera wiele cennych witamin, mikro i makroelementów.

Jakie jeszcze Spirulina ma działanie i jakie przynosi korzyści jej zażywanie?

Zalety i korzyści zdrowotne Spiruliny

Oto 6 najważniejszych korzyści dla zdrowia, jakie niesie ze sobą włączenie algi Spirulina do codziennej diety.

1. Witaminy i minerały

Spirulinę można nazwać pożywieniem, ze względu na dużą zawartość witamin, minerałów i innych składników odżywczych. Jest jak multiwitamina pełna witaminy A, E i D czy witamin z grupy B, a także magnezu, miedzi, wapnia, żelaza, cynku i wielu innych.

2. Wzmacnia układ odpornościowy

Dzięki zawartości beta-karotenu, Spirulina ma właściwości przeciwutleniające. Pomaga usuwać z naszego organizmu wolne rodniki, które przyczyniają się do przedwczesnego starzenia się, zwiększają ryzyko zachorowania na raka, miażdżycę i wiele innych chorób. Badania pokazują, że Spirulina stymuluje organizm do produkcji przeciwciał do walki z wirusami i chorobami. Pomaga również w regeneracji uszkodzonej wątroby w wyniku złej diety czy alkoholu.

3. Zwalcza alergie

Według badań Spirulina łagodzi objawy alergii poprzez blokowanie wydzielania histaminy (działa podobnie jak leki antyhistaminowe). Udowodniono jej pozytywny wpływ na pacjentów z alergicznym nieżytem nosa czy alergicznym zapaleniem błony śluzowej nosa. Grupa kontrolna przyjmująca Spirulinę odczuwała znaczną poprawę i zmniejszenie się objawów alergii.

4. Zawiera duże ilości białka

Nie tylko duża ilość, ale również jego przyswajalność jest na wysokim poziomie (4 razy większa niż przyswajalność białka zwierzęcego). Spirulina zawiera aż do 70% białka i składa się z 18 aminokwasów (w tym 8 niezbędnych, które musimy dostarczać, ponieważ nasz organizm nie wytwarza ich samemu). Białka nie tylko spełniają rolę budulcową, ale również odpowiedzialne są za prawidłowe działanie układu nerwowego i hormonalnego.

5. Reguluje poziom złego cholesterolu i ciśnienie krwi

Zarówno cholesterol, jak i wysokie ciśnienie krwi są przyczyną wielu śmiertelnych chorób. Wykazano skuteczny wpływ Spiruliny na obniżanie złego cholesterolu (LDL) i wzrost tego dobrego (HDL).
Spirulina także obniża ciśnienie krwi, dzięki stymulowaniu organizmu do produkcji tlenku azotu. Tlenek azotu odpowiedzialny jest za kontrolę obiegu krwi w organizmie, poprawę wymiany informacji pomiędzy komórkami oraz pracę układu sercowo-naczyniowego.

6. Zwiększa wydajność ćwiczeń

W badaniach opublikowanych w Medicine and Science in Sports and Exercise dowiedziono znaczny wzrost wydajności organizmu. W badaniu tym wzięło udział 9 sprawnych mężczyzn, którzy przez 4 tygodnie przyjmowali Spirulinę lub placebo podczas intensywnych ćwiczeń. Grupa suplementująca algi Spirulina, potrzebowała znacznie mniej czasu na regenerację po 2 godzinach biegu niż ta przyjmująca placebo. Szybkość utleniania węglowodanów obniżona została o około 10%, a szybkość spalania tłuszczu o 10% większa.

Dodaj komentarz

*

Nie zapomnij się przedstawić.

Jeżeli nie posiadasz strony internetowej, zostaw puste pole.