Wzmocnienie odporności przed zimą – naturalnie

Sezon jesienno-zimowy pełen jest przykrych niespodzianek i zawsze stanowi wyzwanie dla zdrowia. Nie jest łatwo zabezpieczyć się przed wszystkimi chorobami, ale są pewne sposoby na naturalne wzmocnienie odporności.

Na czym polega wzmocnienie odporności?

Odpowiedź na to pytanie ma kluczowe znaczenie. Nie można bowiem ot tak sobie, przyjmując suplementy, podnieść odporności na infekcje. W organizmie istnieją mechanizmy, które regulują nie tylko czas powstania reakcji immunologicznej, ale też jej siłę. To, co nazywa się potocznie wzmacnianiem odporności, w istocie jest zwiększaniem jego progu gotowości. O ile bowiem za rozpoczęcie reakcji odpowiadają pewne autonomiczne procesy, o tyle brak jakiegokolwiek każdego związku chemicznego może przerwać kaskadę sygnałową i spowodować, że mimo znaku do rozpoczęcia odpowiedzi, nie dojdzie ona do skutku. Wszystko więc, co możemy zrobić, to tylko i aż zapewnienie odpowiedniego poziomu witamin i minerałów regulujących odpowiedź obronną.

Jak się wzmacniać?

Ponieważ dbałość o odporność jest troską co najmniej na kilka miesięcy, bo aż do późnej wiosny, warto wybrać rozsądny sposób. Przyjmowanie przez przeszło pół roku syntetycznych suplementów, które obciążają niepotrzebnie nerki i wątrobę, zazwyczaj dostarczając jedynie jednego albo dwóch związków, których zresztą jest mniej niż norma biologiczna w okresie podstawowego zapotrzebowania, nie ma wielkiego sensu. Aby wzmocnić organizm trzeba sięgnąć po sposoby bardziej kompleksowe. Najczęściej bowiem suplementujemy witaminę C, a tak się składa, że jej niedobory są sporadyczne. Można te przypadki policzyć na palcach jednej ręki. O wiele częściej brakuje różnego rodzaju jonów albo na przykład witaminy A lub E, które przez działanie antyoksydacyjne pozwalają rozwinąć silniejszą odpowiedź immunologiczną.

Wybór suplementów

Jedynymi suplementami, które mają naprawdę złożony skład i zawierają wszystkie substancje pomocnicze regulujące wchłanianie składników czynnych mogą być suplementy naturalne. Oczywiście zielony jęczmień, Chlorella czy Spirulina, bo o nich najczęściej się w tym kontekście mówi, nie zapewniają nigdy idealnego stosunku poszczególnych składników, ale umiejętnie dozując te suplementy, można uzupełnić przed zimą wszystkie braki i zapewnić minimalną nadwyżkę w stężeniach wszystkich ważnych substancji, aby organizm zawsze dysponował środkami niezbędnymi do zwiększenia siły reakcji immunologicznej.

Te trzy wymienione suplementy: Spirulina, Chlorella i zielony jęczmień, wyróżniają się pewną cechą szczególną. Chodzi o złożoność, która obejmuje liczne enzymy – to one stanowią tak naprawdę często pomijany środek obrony, który może działać jeszcze zanim dojdzie do zainfekowania pierwszej komórki. Ze względu na silne działanie regulujące, wszystkie te trzy suplementy nie tylko dostarczają ważnych związków chemicznych, ale przede wszystkim pozwalają unormować przebieg szlaków metabolicznych, co jest istotne, bo gwarantuje szybkie uruchomienie procesów obronnych i ich sprawną ich realizację. A więc na wzmocnienie odporności przede wszystkim naturalne suplementy.

3 responses

Jęczmienia używam od dłuższego czasu i faktycznie mam wrażenie, że choroby trzymają się ode mnie z daleka. Od miesiąca przyjmuję również spirulinę

Piję sok ze sproszkowanym jęczmieniem i jem dużo owoców. Jak jest zimno to szalik i czapka 🙂 Aktywność fizyczna też wzmacnia organizm. Ruch to zdrowie!

Odporność szczególnie przed zimą to ważny temat. Natura naprawdę jest w stanie nam pomóc. Więc wpis bardzo przydatny i wartościowy.

Dodaj komentarz

*

Nie zapomnij się przedstawić.

Jeżeli nie posiadasz strony internetowej, zostaw puste pole.